tisdag 14 maj 2013

Regniga, trötta, lyckliga dag.

Det blev en natt med host, krångel och stön. Det blev inte många timmars sömn och klockan 07:30 var det en liten sönderhostad skrutt som vaknade och vägrade somna om. Vid fotändan hade O krupit ihop och vaknade till och började jämra sig över växtvärk. Så min planerade sovdag blev istället sjukdag för barnen. S var inte helt nöjd över att det inte blev nån föris: "Jag inte sjuk, jag inte leeediiiii".

Jag har varit supertrött men dagen har mot förmodan varit toppen. Många guldkorn men massor av mys, skratt och tokerier. Ja det jobbiga fokuserar jag icke på idag för gu det skulle jag lätt kunnat göra. Ska inte nämna regn, utbrott över mat, utbrott över klädval, utbrott punkt. Inte alls.

Det blev lyxmiddag för 40:- för oss alla tre på IKEA, på barnens begäran. Sen fika för 25:- för oss alla. Vardagslyx a' 65:-, fint det. Sen fick jag, efter muta om just fika, kolla på utemöbler till huset.

När vi kom hem kröp vi under täcket i soffan och kollade på Barda på SVT play. Då fick jag slumra till lite, hela tio minuter i alla fall. O gick ut och lekte i regnet, S inte alls nöjd övet att få vara inne med mor sin men efter att målarfärgen tagits fram var allt frid o fröjd igen. Till middag kom mor min och barnen var saliga över mormors besök. O fascinerad över hennes stickning och ville självklart lära. S lycklig över en sångkamrat och att mamma inte fick lägga henne.

Nu ligger mormor på soffan, barnen i sina sängar och maken stensover bredvid. Imorgon är barnen lediga och jag ska röra kroppen på vattengympa.

Hoppas på en lika mysig morgondag och att positivismen ska vinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar