torsdag 6 juni 2013

Energi

Dagar och veckor har passerat. Energin tog slut en dag.
Händelserika dagar med besök till bästa vänner och besök från energifyllda människor har ändå förgyllt dem. Men jag är helt slut.

Fina fina bebis är en gangster där inne, mysigt men tar mycket energi. Eksem, foglossning som inte blir bättre och PMS- typ. Känner mig varken av eller på. Sådär mitt i mellan. Alltså inte jag. Jaget är urholkat just. Jag är typen som är väldigt hög eller låg, mellanrummet besöks annars sällan av mig.

Men jag har ett enkelt svar till denna energiförlust. Jag är trött. Crazy trött. Järnvärdet dåligt och värmen tär. Så så enkel ekvation. Men så tråkig. Vill vara gravid och käck och pigg.

I veckan var jag till barnmorskan. Vägde och mätte magen. Låga hjärtljud, så blir väl en pojke om man ska tro på "hitte-på-köns-förutspåaren". Jag som hade gissat på en tös. Sen var jag och tog blodprov för att undersöka om jag har graviditetsklåda. Svar imorgon. Jag har fått allt denna graviditet. Kan inte ligga på rygg för då mår jag illa, så blir till att ligga på sidan. Älskade Skorpan.

Idag vecka 30 (29+2). Enligt www.

BARNET Är nu ca 38 cm och väger runt 1.5 kg. Barnet öppnar och stänger ögonlocken. Lungorna, muskler och hjärnan fortsätter sin utveckling och skelettet hårdnar än mer. Du kan känna att barnets huvud pressar på mot bäckenbotten och även tydliga sparkar upp mot bröstkorgen (aaj ja!).

MAMMAN Dina lungor tar upp ca 20 % mer syre vilket kan göra att du känner dig mer andfådd (JAA, känner mig som 80 vårar) Barnet växer mycket nu, tänk på att äta bra mellanmål under dagen (funkar godis?? Jäklar vad jag är gottissugen. Har redan nåt +10 kg). Ibland kan du bli lätt illamående dessa veckor då barnet växer mycket och hormonpåslaget är stort vilket inte är ovanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar