måndag 10 juni 2013

Nya tider

I fredags tog det slut, eller i fredags tog det sin början.
Klockan 9 infann sig en ostabil och hormonell gravid mor med sina barn på deras förskolor. Sista dagen innan sommaren, sista gången punkt. Nu börjar S ny förskola med nya kompisar och pedagoger- panik! Jag är dålig med förändringar. O börjar förskoleklass med helt nya ansikten och nys rutiner - panik igen!
Anna andas. Jag klarde mig från tårar tack och lov men ack de var nära. Det hade blivit fulgråt av det.

Nu väntar sommarlov med första semesterveckan på Gotland (nu är vi här!), sen besök till kompisar/ familj när J jobbar två veckor till och sen går vi in i nästa kapitel.

Kapitlet börjar med att en man och en tjock kvinna sitter på ett bankkontor och skriver på papper för ett lån. Sen, med skakiga ben, tar de emot nycklarna till tegelhuset där de ska bo.

Ska bli helt underbart och nedräkningen känns ohanterbar - lägger mig på golvet och skriker "jag vill nuuuu!".

Sen börjar den långa väntan på Skorpan. Imorgon går vi in i vecka 31 så den långa väntan kan bli riktigt kort. Tänk att om max 2, 5 månader är hen ute hos oss. Blir helt pirrig. Förtränger förlossning och allt onda runt omkring.

I väntan blir det flytt in och flytt ut. Ta hej då av bästa grannarna. Åh vad jag kommer sakna att ha närheten till Vättern och ha vuxensällskap och kompishäng för barnen på gården nästan när man vill. Det där med förändringar alltså. Men det kommer ju bli helt fab såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar