söndag 18 augusti 2013

Veckoslut

Så var den sommaren förbi. Nu blåser höstvindarna över oss. Jag har längtat, fasat, oroat och varit så nervös inför denna höst. Nu knackar den hårt på vår dörr (tillägg: slitna dörr, den skulle jag ju oljat i sommar.. skit!).

Imorgon är det beräknad födsel på Skorpan. Så blir väl till att gå över igen. Säkerligen. Har haft sammandragningar i en månad nu, igår var värsta dagen men inte kom det en unge då inte. Luriga unge. Idag är också jobbig. Jag sover och går runt och flåsar, tålamod på botten, sitter när jag lagar mat, analyserar varje tecken på att det ska vara dags. Nu ligger jag och vilar med molande värk och snackar/mutar Skorpan. Kom ut nu!!! Smärta kom!! Lilla pyre, jag längtar efter dig!

Vi har haft en skön helg. Jag har fått vila mycket och det har varit lagom tempo. Har världens bästa karl juuu.

I lördags ville barnen till skateparken. O har fått ny cykel så den skulle självklart testas. S hade också med sin nya hoj men den var hon inte så sugen på att testa. Men iklädd gummistövlar tog hon sin kick-bike och körde som ett riktigt proffs. Lycklig unge som skulle åka som de stora barnen i ramperna. Blev inte lika lycklig när vi sa att henne att hon är lite för liten än.

Lycklig unge 2 åkte därifrån 1 timme senare med blött hår och röda kinder.

Idag har vi tagit det lugnt. Jag fick sovmorgon precis som alla andra dagar denna sommar. Vi har bakat blåbärspaj, dansat och pratat om bäbis. Barnen leker med varandra med sådan lust, syskonlust och skrattar åt sådant vi inte förstår. J tog med dem till JULA och köpte väckarklocka till O som han ska ha när han börjar skolan. Ja för på tisdag smäller det, då börjar Hösten på riktigt.

O börjar förskoleklass. S börjar sin nya förskola. Frågan är bara om Skorpan tittat ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar